We can be royalty: YNGR x Anthony Nti x Labels Inc. 

The matching shirt and trouser will be exclusively sold at Labels Inc. between 4 to 20 November.

We are all entitled to royalty. That’s what YNGR & Anthony Nti want you to feel and see in their unique design. The colorful satin ensemble draws inspiration from Anthony’s Ghanaian roots. The filmmaker and label were partnered with each other through A/Part, a campaign commissioned by City of Antwerp, Antwerp ModeMuseum (MoMu) and Flanders District of Creativity.

What is A/Part?

A/part is a part of ‘Fashion 2.021 Antwerp – Fashion/Conscious’, a fashion festival to celebrate the reopening of MoMu. Twenty unique collaborations were set up for A/part, pairing both established names and emerging talent in the fashion, art, music, film and retail sectors. Collaborators include Raf Simons, Christian Wijnants, and Tamino.  


Read more about A/Part: mode2021antwerpen.be

YNGR x Anthony Nti

 

“Drawing upon Anthony’s Ghanaian heritage, we collectively designed a print applied on to a shirt and pants,” says Donovan Tjon (designer of YNGR). “The pieces are gender neutral and are part of an ensemble.” 

The print incorporates the cocoa plant, which is native to Ghana and a Sankofa bird, an Adinkra symbol. Sankofa is a mythical bird that is often depicted flying forward while looking backward with an egg in its mouth, which symbolizes the future.“In order to understand our present and ensure our future, we must know our past,” says Anthony Nti. 

In addition to the print is the word NANA, which means you are entitled to royalty. This also references the filmmaker’s full name – Anthony Nana Kofi Nti Yeboah. “Everybody that wears the clothes can be a NANA,” says Anthony.

The Ensemble

The matching stretch satin shirt and trouser ensemble are unisex. The shirts are for sale at €220,- and the trousers are for sale at €245,-.

About YNGR

YNGR was launched by architect Jan Pirenne & fashion designer Donovan Tjon, who has worked for Tom Ford, Alberta Ferretti and Marc Jacobs. YNGR’s first chapter focused on sustainably crafted bags made from recycled and vegan leathers, while chapter two showcased vacation inspired silk shirts and scarves. 

About Anthony Nti

Anthony is a Ghanaian-born filmmaker from Belgium. His latest film Da Yie was selected for over 200 festivals and was shortlisted for the 93rd Academy Awards for Best Short Live action. In 2020, he was listed as one of the most promising filmmakers in Belgium and the Netherlands by the NRC.

About Labels Inc.

Since 2002, Labels Inc., located at Nationalestraat 95, has been a destination for pre-loved pret-a-porter, womens- and menswear, shoes and accessories from the recent collections of international fashion houses and Belgian designers. Their unique selection is sourced directly from fashion houses, designers and collectors, and includes one-off pieces and exclusive runway samples.

Press Release NL

A/Part: Labels Inc. presenteert een unieke collab tussen modelabel YNGR en de Antwerps Ghanese filmmaker Anthony Nti.

We can be royalty: YNGR x Anthony Nti x Labels Inc. 

Het resultaat van de samenwerking is een ensemble van een hemd en een broek, exclusief te koop bij Labels Inc. tussen 4 en 20 november.

We hebben allemaal recht op royalty. Deze boodschap geven YNGR & Anthony Nti mee in hun unieke creatie. Het kleurrijke zijden ensemble haalt inspiratie uit Anthony’s Ghanese roots. De regisseur en het modelabel werden aan elkaar gekoppeld via A/Part, een campagne in opdracht van Stad Antwerpen, het ModeMuseum (MoMu) en Flanders District of Creativity.

Wat is A/Part?

A/part is een onderdeel van ‘Mode 2.021 Antwerpen – Mode/Bewust’, een modefestival ter gelegenheid van de heropening van het MoMu. Voor A/part werden twintig samenwerkingen opgezet met zowel gevestigde namen als opkomend talent uit de mode-, kunst-, muziek-, film- en retailsector. Onder andere Raf Simons, Christian Wijnants, JBC en Tamino nemen deel. Alle info over A/Part vind je op mode2021antwerpen.be

YNGR x Anthony Nti

“Anthony’s Ghanese roots hebben ons geïnspireerd voor de print van de shirt en de broek die we samen met hem ontworpen hebben” zegt Donovan Tjon, de ontwerper achter het mode label. “De stukken zijn genderneutraal en sluiten zo perfect aan bij het DNA van YNGR.” 

In de print worden 2 Ghanese elementen gecombineerd: de inheemse cacao plant en een Adinkra symbool van de Sankofa vogel. Sankofa is een mythische vogel die vaak wordt afgebeeld terwijl hij naar voren vliegt en achterom kijkt met een ei in zijn bek, wat de toekomst symboliseert. “Om ons heden te begrijpen en onze toekomst veilig te stellen, moeten we ons verleden kennen,” zegt Anthony Nti. 

Prominent onder de print staat het woord NANA, een krachtige term met een mooie betekenis: jij recht hebt op royalty. Dit verwijst ook naar de volledige naam van de filmmaker – Anthony Nana Kofi Nti Yeboah. “Iedereen die de kleren draagt kan een NANA zijn,” zegt Anthony.

Een uniek product

Het resultaat van de samenwerking is een genderneutraal ensemble van een hemd en een broek in stretch satijn. Beiden worden verkocht bij Labels Inc voor 220€ (hemd) en 245€ (broek).

Over YNGR

Het modelabel YNGR werd opgericht door architect Jan Pirenne en modeontwerper Donovan Tjon, een alumni van de Antwerpse academie. Donovan werkte als ontwerper voor modehuizen als Tom Ford, Alberta Ferretti en Marc Jacobs. In 2019 lanceerde YNGR een eerste collectie van tassen in gerecycleerd en vegan leer. Met de tweede collectie verruimde het label zijn gamma met geprinte hemden en sjaals. 

Over Anthony Nti

Anthony is een in Ghana geboren filmmaker uit België. Zijn afstudeerfilm Da Yie werd geselecteerd voor meer dan 200 festivals en greep net naast een Oscar nominatie in de categorie beste kortfilm. In 2020 werd hij door de Nederlandse krant NRC uitgeroepen tot een van de meest veelbelovende filmmakers van de lage landen.

Over Labels Inc.

Labels Inc., gevestigd in de Nationalestraat 95, is sinds 2002 een bestemming voor pre-loved pret-a-porter, dames- en herenkleding, schoenen en accessoires uit de recente collecties van internationale modehuizen en Belgische ontwerpers. De selectie van Labels Inc. is rechtstreeks afkomstig van modehuizen, ontwerpers en verzamelaars en omvat exclusieve stukken en runway samples.